mustangmedusa

Alla inlägg under januari 2012

Av Medusa Corsfeldt - 15 januari 2012 00:41

Ikväll blev det att åka med älsk å hans bror till Västervik å Gamleby å runt, runt lite mer. Med min kära bil, som jag naturligtvis körde. I love it!!   Sen blev det även rätt mkt offroad-körning på konstiga skogsvägar, kan man säga. Gud, vad jag älskar 4wd å sen att man kan lägga ur den när man vill å sen lägga i den igen. Å så drar den inte så himla mkt heller... Härliga L200!!    


 

Av Medusa Corsfeldt - 14 januari 2012 19:52

För några timmar sen hade jag bloggtorka när jag höll på att skriva ett litet kort inlägg. Men nu helt plötsligt har jag kmt på massor jag kan skriva om å visa er!!  


För över två år sen å flera år tbx innan det så hade jag en traktor. En egen traktor som var underbart rolig att köra. Det var den jag lärde mig att köra själv i när jag inte var så himla gammal ens. 

Här har ni honom, som jag alltid sa å fortfarande säger om det nu blir så att nåt om motorer nämns.... Jag hade t.o.m döpt honom till Turbo. 

Varje vinter, så har min pappa å farfar hand om snöröjningen i samhället vi bor vid typ. Förr hade antingen pappa lr farfar Turbo att köra med då. Men sen å vintern för två år sen, då tyckte de att han var alldeles för stor för att kunna köra med överallt. Så de bytte bort honom mot en mindre Valtra, mot min stora ovilja. Jag blev t.o.m ledsen för att de sket i vad jag tyckte. Menmen... Jag kunde inte göra mkt.... 

***Ska bara avbryta min fina text för att säga att jag e' mig själv å jag skiter totalt i vad folk tkr om mig lr vafan som helst. För jag e' som jag e' å som jag vill vara. Jag tkr om sånt jag tkr om å skiter i om andra tkr skit om det. Alla tkr olika å det e' en jääävla tur. Hatar att det finns så många folk som e' riktiga no-lifers å inte har nåt annat skit att göra än att gnälla å klaga på allt å alla. Det finns två saker man kan göra å man måste välja nåt av det; Antingen totalt skita i det lr så får man lära sig leva med det. Punkt slut!!***

Med andra ord, så saknar jag min Turbo som numera bor långt bort en bit över Borlänge hos nån snubbe, som jag hoppas sköter traktorn ordentligt. Heheh..... 

   Här står jag vid honom å bilden e' snart tre år gammal.... Cool, I know   


Livet blir ju inte alltid som man vill. Men man kan ändå lära sig leva på andra sätt än så man först trodde.



Av Medusa Corsfeldt - 14 januari 2012 19:30

Nu ska jag berätta en sak för er....

Jag e' nykterist å har alltid vart det, kan man säga. Det enda jag har druckit i alkoholväg å faktist tyckt att det var gott e' Cider, speciellt päroncider. Å då menar jag 2.25or å inte nåt spritskit från Systemet..... xD

Assoh, jag hatar verkligen den vidriga lukten av öl, så jag vill inte ens dricka det.   Sprit å sånt har jag luktat på å då fick jag tårar i ögonen av att det var så starkt å vidrigt, så vill inte ens smaka det heller!! Jag har vart på lite olika fester i mitt liv, men jag har aldrig druckit, jag har haft kul ändå!! Å varje gg man har sett ett äckligt fyllo spy över hela sig själv lr ännu värre, nån annan oxå. Då blir jag bara mer å mer säker på att jag vill fortsätta vara nykterist. Usch assoh för att spy!! Dessutom mår man bara sjukt dåligt har man ju hört. Å om man ändå inte kmr ihåg en fest, för att man var så full, då e' det ju ändå inget kul lr ens nån vits.


Jag står för detta å har alltid gjort. Jag känner inte ens att jag har missat nånting. Visst, jag skulle kunna smaka vissa saker i alkoholens väg, men jag skulle aldrig vilja bli full å spy, för att sen ligga bakfull dagen efter. Man vet ju liksom hur hemskt det e' med magsjuka å därför måste det vara minst dubblet så mkt hemskt av att spy för man e' full. Om nån nu tkr det e' tråkigt lr larvigt att inte dricka, så skiter jag fullständigt i det. Jag har minst lika kul ändå. Om inte ännu mer, med tanke på att jag mår bra!!   


Tack, jag vet att jag e' cool som fan å kmr alltid att vara det. Skiter i vad andra tkr!!!   


 

Av Medusa Corsfeldt - 14 januari 2012 16:57

Idag blev det en trip till Norrköping med älsk, hans bror å deras pappa för att hämta nåt på en skrot. Det var inte direkt nåt intressant som hände, så ska inte skriva om detta mer faktist.... xD

Dock har jag bloggtorka nu, som det kallas. Så får se senare om jag hittar på nåt att skriva....    


   Bara för det så la jag in en bild på världens HETASTE bil!!! Jag dör så snygg den e' assoh.... Eleanor   

Av Medusa Corsfeldt - 13 januari 2012 14:34

Idag slutade vi kvart i 11 från skolan å sen åkte jag å hälsade på min praktikplats jag var på veckorna innan jullovet!! Barnen blev hur glada som helst....   Saknar praktiken, för det e' så tråkigt i skolan tyvärr....   Sen åkte jag hem å sov lite tills nu iafal; Skönt å välbehövligt!!    


Dock vaknade jag upp nyss till att det har börjat bli snöstorm ute.....   Bara det inte blir strömavbrott!!


    Längtar mer å mer till sommaren för varje dag som går med dåligt väder ju.......

Av Medusa Corsfeldt - 12 januari 2012 20:39

1. Det första du tvättar i duschen? Ena foten, för att känna hur varmt vattnet e'.


2. Gillar du kaffe? Usch, nej!!   


3. Hur mår du just NU? Helt okejj, e' dock trött... xd


4. Vad är sista bokstaven i namnet på tjejen/killen du älskar? sssssssssssssssss (Anders)   
 
5. Berätta om din senaste dröm. ? Det ska vi inte ta upp här.... heheh....

6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en månad utan att tröttna? Oh jah!! Pasta   

7. Vad vill du ha just nu? Mat!!


8. Har du räknat till 1000 någon gång? Näe, lr jo, om man lägger ihop 100 tio ggr   


9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? Beror ju på vad det e' för glass.... Isglass suger man på å annan glass biter man i.


10. Använder du smileys? Jaaaah, annars e' man automatiskt sur ju!!   


11. Har du träffat någon kändis? Jao, fast ingen speciell direkt   


12. Gillar du keso? Nääe   


 13. Vilken låt hade du  i huvudet senast? Fri Fart med Kenneth & the Knutters.


14. Hur många länder har du besökt? Estland, Tyskland å Danmark barre,, förrutom Sverige dåååå!!   


15. Är dina föräldrar stränga? Inte särkilt..


 16. Skulle du kunna hoppa fallskärm? Nej tack,, jag gillar inte höga höjder   


17. Glittrar någonting i ditt rum just nu? Har en silverglittrig ram som det sitter ett foto på min häst, jag hade, i.


18. Brukar du hyra film? Nää   


19. Var kommer du vara på Lördag? Sånt som märks, bara det e' med älskling, så e' jag nöjd!!   


20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY? Jaa, OFC -,- hahah,, ehhhh, nä ?!   


21. Älskar du någon? Yeeeeejj !!      


22. Vad åt du till lunch? Pasta/kycklingsallad.


23. Har du lockigt hår? Nepp, rakt ;L


24. När grät du senast? Minns inte exakt   


25. Har du gått in i en vägg någon gång? Bokstavligen: ja xD  det andra sättet: nepp   


 26. Favoritårstid? Sommar  OFC :D


27. Vem höll du senast i handen? Älskliiiiing   


28. Sover du med TVn på? Näää, onödigt ju... 


29. Tycker du att du är gammal? NEJJ :D man e' inte äldre än va man känner sii ;D


30. Är du mörkrädd? Nejjs   


31. Gillar du ditt liv just nu? Jaaah, faktist      


 32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? Kan hända,, har jue ett stort badkar på ena toaletten vi har   


33. Har du bra syn? YEAH   


34. Var är dina föräldrar just nu? Pappa e' ute å mamma sitter med sin dator.


35. Vad har du på dig just nu? Leggins, linne å strumpor (det som syns)


36. Vad var det senaste du köpte? Godis ;L


 37. Hatar du mer än 3 personer? Skulle ja kunna tro   


38. Använder du sushipinnar? Nej, för jag har aldrig ens ätit sushi... xd


39. Har du en studsmatta? Yeah   


 40. Äger du ett vapen? Räknas fickkniv ?!   


41. Gillar du ditt hår? Jaaaa   


42. Gillar du dig själv? Ibland   


43. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? Båda!! Men jag kan säga att jag e' mer lik pappa än mamma, till sättet å va jag gillar o.s.v


 44. Hur ofta använder du MSN? Typ inte alls ofta längre....


   Vad passar bättre till en random-frågesport än en random-bild....?!?   

Av Medusa Corsfeldt - 12 januari 2012 19:55

Nyss hemkommen från ett modelljobb som jag hade med mig bror Emil å Adam på, så de fick vara med på vissa bilder!!    Lägger upp några bilder här när jag väl har fått dem...   

Vädret suger å jag e' trött som fan.... Tur att det e' fredag imorn!!   


   

Vill ha sommar.....

Av Medusa Corsfeldt - 12 januari 2012 08:54

Idag gick jag upp för sent. Jag körde som en idiot till skolan. Jag hann preciiiiiis i tid. Men sen får man veta att hela lektionen e' inställd!! FYFAN, säger jag bara!! Jag hade kunnat sova nästan två timmar till, men nu måste man istället sitta å glo i skolan tills vi börjar nästa jävla lektion. Nu e' jag jävligt irriterad å blir bara mer å mer deprimeard, ju mer man e' i skolan.....  

Visst jag hade kunnat åka hem igen å sovit en timme iafal, men ändå, jag sket i det!! Kanske bara för att spara diesel, fast det inte e' nån fara än på ett tag. Menmen......


   Jag e' arg å trött å hungrig.....!!

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards