mustangmedusa

Alla inlägg under januari 2013

Av Medusa Corsfeldt - 31 januari 2013 22:13

Idag har jag haft en underbart rolig dag med älskade Mike å roliga Alexander i Linköping. Har skrattat så mkt att jag har fått ont i magen. Härlig känsla!!     Min bror Albin fyller 13 år imorn, så har hittat presenter till honom idag å så har jag köpt massa godis till mina katter. Annars har vi bara haft det roligt å händelserikt i stan,, för jag har varken köpt kläder lr skor... xD... 


Fick iafal en underbar chock när jag såg en HET MUSTANG in action i stan!!! Galet!!! Blandade känslor egentligen. Glad som fan av att se en, men ändå tragiskt att nån åker runt med en sån nu mitt i vintern... Hmmm...... 


När vi sen va tbx i Åtvid, så hängde Stoffe med på s.k cruising å sånt skoj tills alla sen skulle hem. Vårt gäng har alltid skojj,, alltså!!   


Känns bra att snön håller på att smälta å att det har börjat bli lite plusgrader iafal!!   

Dock kmr det väl hinna vända tbx några ggr innan det blir vår på riktigt........


Jag bjöd iafal pojkarna på glass på Ikea!!!!     

  


    

   


 

Sen åt vi på Donken oxå å Alex ville posa med en äpplebit, å så ska folk gissa vart den befinner sig.... xd




Imorn e' det då äntligen fredag igen!! Ska bli skönt med helg...   

Jag avslutar detta inlägg med att lägga upp en bild på min lilla kaka, som låg å sov på ett väldigt roligt sätt tidigare idag...   

 





Av Medusa Corsfeldt - 30 januari 2013 23:30


Denna låt har en väldigt passande text till hur det e' i Sverige (å antagligen andra länder oxå) nu för tiden......

Av Medusa Corsfeldt - 30 januari 2013 21:53

Här kmr några punkter i slumpmässig ordning på sånt jag verkligen stör mig på å jag kommer nog alltid att göra det, oavsett:

 

* Härmapor!!!

* De som snackar massa skit om nån, som de sen snackar vanligt med lr helt enkelt e' vän med.... Alltså falska dubbelmoraliserade människor!!!!

* Såkallade rövslickare i trafiken...

* Folk som inte kan använda De å Dem rätt.... Herregud vad fult det blir när man skriver fel xd...

* Samma människa som skaffar flera facebook-accounter i samma namn.

* Folk som aldrig använder stor bokstav efter en punkt lr andra tecken.

* Offentliga rökare!!!  

* Folk som alltid gnäller å klagar på allt å alla. Som alltid e' negativa till allting. 

* Veronica Maggio, som sjunger i samma trista läge hela tiden på alla låtar. Finns ingen tråkigare artist att lyssna på!! 

* Grupptryckare...


Sen finns det ju saker som typ alla stör sig på å alltid kmr att göra. Vissa saker kommer alltid att finnas även om ingen tycker om det, som t.ex skitsnack å rykten... 


 



Av Medusa Corsfeldt - 29 januari 2013 22:15


Jag har en väldigt bred musiksmak kan man säga,, men jag e' ändå störst fan av hardstyle å rock. Även vissa dubstep-låtar e' riktigt bra!! Det viktigaste e' nog enligt mig att det finns bra dunk i låtarna,, humöret blir alltid mkt bättre då å man blir pigg,, heheh...   

Denna låt som jag la upp i detta inlägg spelas flitigt för tillfället å jag tkr den e' så jäkla skön!!!    


Idag har det för övrigt vart en ganska lugn dag,, på eftermiddagen var jag på ett kort, men viktigt möte på kommunen å sen har min Mike vart hos mig å vi har bara tagit det lugnt å så har jag haft lite hemma-spa. Alltid trevligt!!   

Jag har t.o.m börjat måla naglarna igen.... Det va nog säkert minst två år sen jag gjorde det sist... xd 

Dessutom va det länge sen jag ens tog nån bild på mig själv,, så här kmr två som jag tog med camen, för att jag skulle se hur den funkar å den funkar ju sådär,, menmen.... Hahah   


  

 




Av Medusa Corsfeldt - 28 januari 2013 18:51

Dagen började med en ordentlig sovmorgon, tills Mike kom till mig från skolan. Sen tog jag tag i dammsugaren överallt å sen torkade å flög lite med dammvippan, ordentligt i hela lägenheten å under den tiden va Mike så snäll å hjälpte mig att diska. Efter det låg vi bara å vilade rätt länge xd.

Jag e' en väldigt ordentligt person å då gillar jag inte smuts å oreda liksom. Jag har det alltid fint, med andra ord. Fast det hinner ju bli dammigt å kanske smuligt tills den dagen på man väl dammsuger, annars hade man ju inte haft en speciell städdag. Heheh...   


Sen blev det att gå å handla på sig ett lager, så det kan dröja ett tag tills man behöver handla nästa gg. 

För övrigt känner jag mig väldigt lat idag, hahah xd... Mike åkte hem nyss å nu sitter jag här vid datorn bara. Kollar efter kattungar,, vill ju ha en, som sällskap å så äääälskar jag ju katter så.   

Längtar dessutom jäkligt mkt till att snön ska försvinna å att värmen ska kma å då att det kmr bli mkt ljusare ute....


 

Av Medusa Corsfeldt - 27 januari 2013 19:53

Härom veckan visade jag flera såkallade uppdateringar som jag har gjort i min lägenhet å nu visar jag lite mer, som har gjorts nu i helgen.   

Tog med flera saker från mitt gamla rum hemma hos familjen, för att sätta upp i mitt nya hem. Har inte tagit med allt än så... Men ingen brådska heller så...

Det som ni nu får se på bilderna e' ju "nytt" alltså....



  Jag har ju haft mina små katter sen jag va 9 år gammal,, alltså i hela tio år å i sommar fyller kakorna 11 år.   


  

Jag pysslade ihop denna unika ramen igår å man kan ju inte påstå att porslinskatterna e' helt olika mina älsklingar....   

Synd att de inte kunde flytta med mig till lägenheten. Men det e' ändå lika bra att de får bo kvar på gården, hemma hos familjen. Jag kmr ju dit ibland så. De skulle ändå aldrig vilja flytta till en mer begränsad plats, med tanke på att de äger gården hemma å oftast e' ute.... 


 

I framtiden ska jag ta mototrcykelkort nån gg....   

Nu känns väggen inte lika vit i sovrummet längre å så fick jag dessutom en bra plats att hänga rosetterna på.

Kmr ändå aldrig få några fler, eftersom jag slutade rida när min kära häst dog sommaren 2011. Men kmr ju aldrig sluta älska hästar för det. Fast kmr aldrig heller skaffa nån ny, för min häst kmr aldrig ens kma i närheten av att kunna ersättas..... Så ska bara leva med alla underbara å fina minnen av den bästa å finaste häst som nånsin har funnits å alltid kmr att finnas. För ingen kan bli bättre.... 

Men iafal, detta ska jag inte ta upp mer om, eftersom det skulle va ett trevligt blogginlägg ikväll . 



 

Utan blixt.

 

 

Med blixt. 



Jag e' väldigt pysslig av mig å så gillar jag att ha mkt saker, som gör att man känner sig helt hemma å så ser det ju mkt trevligare ut än om man har det tomt i hemmet....  

När man kmr in i någons hem, ska man ju veta, lr iafal förstå vem som bor där å därför ska alla hem va unika å då menar jag med ens grejjer å sådär.    

Jag trivs i min lägenhet!!   



Av Medusa Corsfeldt - 26 januari 2013 23:01


Först å främst kan jag börja med att säga att min mobilkamera e' inte så himla superbra längre å så hade jag ju inte med min digitalkamera, så tog ändå bara bilder med mobilen. Man ser ju typ iafal, så det får duga!! Tog knappt några bilder dock.... xd  

Albin fyller inte år förrän den första Februai, men idag hade vi iafal släktkalas!! Flera i släkten kunde tyvärr inte komma, men det blev ju ändå endel. Farmor & farfar, mormor & morfar, morbror+fru, moster & man, moster & kusin å så två kusiner till...  Inga vuxna ville va med på bild dock...    Hahah xd

Riktigt trevlig å social dag iafal. Det e' ju inte ofta man träffar släkten från Hultsfred å Vimmerby....



Här står Emil, Albin, Tomas, Henrik, Adam å Rasmus i matkön. Blir ju dock väldigt dålig bild när man inte står helt still, så det blir suddigt...   

 


  Adam å Rasmus fick göra varsin grimasch på en bild,, bara för att de inte syntes bra på förra å jag orkade ju liksom inte stå å ta massa bilder på samma sak,, barnen ville ju äta!!!   


Kusin Henrik å Albin spelar Emils Fifa 13 å ingen kan ju spela lika bra som han.....     




Nu e' jag iafal tbx i lägenheten å min kära Mike e' hos mig,, så ska inte direkt sitta mer vid datorn. God kväll lr god natt på er!!   






Av Medusa Corsfeldt - 25 januari 2013 17:54

Jag e' fruktansvärt trött på vintern å kylan nu!!! Dessutom blir man ju både fysiskt & psykiskt trött av mörkret oxå.

Nu vill man ha vår å ljusare tider, tack!! Men man får väl stå ut med detta rätt länge till känns det som.... Det e' ju fortfarande vinternmånad så...    Men jag avskyr när det e' för kallt, så det känns som att huden ska spricka när man går ut.... Fast det hela värsta med den bitande kylan e' ändå att min kära bil inte funkar som den ska..   

Längtar som fan till sommaren, lr iafal till våren.....


Igår blev det aldrig att jag bloggade, för jag följde med Mike hem å vi hade filmmaraton ist. Mys!!   

Å nu sitter jag här ändå å bloggar lite, för Mike som har vart hos mig nu hela eftermiddagen, va ju tvungen att åka hem förrut.... Dessutom ska jag hem till familjen på kalas imorn. Mer info om det kmr i ett blogginlägg efter det, heheh...  


 

En himla vacker syn   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards