mustangmedusa

Alla inlägg under juli 2012

Av Medusa Corsfeldt - 5 juli 2012 10:56

Igår var det ett helt år sen den hemskaste händelsen i mitt liv skedde; min älskade häst dog....    Saknar henne så förbannat mkt..... Men då igår planterade jag massa blommor å fixade vid hennes grav, eftersom hon begravdes hemma å inte skickades till nån hemsk slakt..... 

Kmr aldrig att finnas nån bättre lr underbarare häst än henne, så df har jag aldrig ens haft en tanke på att skaffa en ny.......



Som de som känner mig vet, så hette hon Medusa, lr aah, kallades bara det, fast hennes fullständiga namn va The queen of Meadow Green is Medusa     (det e' från henne som jag har fått namnet Medusa,, både ett himla coolt å fint namn)

R.I.P my dear  

Största delen i mitt hjärta kmr denna härliga häst alltid att ha,, oavsett vad!! 


Hon va ju dessutom den finaste hästen, ever!!     



Av Medusa Corsfeldt - 5 juli 2012 10:32

Igår var jag på Kolmården, så nu tänkte jag ladda upp lite bilder,, för jag hade inte tid att göra nåt inlägg igår, för det va massa mer saker som hände, som ni får veta senare oxå...... 

Bara så att ni vet, som ni nog redan visste; djur e' väldigt roliga!!   

Å så va det himla bra väder oxå å det älskar jag!!   







Alla lejonen va väldigt lata idag....  


Zebran ser ju jätteledsen ut....    menmen.....        


                  Tigrar e' väldigt fina djur tkr jag!! Å de ser ju så himla mysiga ut oxå...............  


Det va inte ett dugg lätt att få några bra bilder på delfinshowen, för allt de gjorde gick ju så snabbt. Men jag visar de "bästa" bilderna iafal!!         



Av Medusa Corsfeldt - 3 juli 2012 15:00

För en stund sen läste jag nånstans om nåt som verkligen stämmer bra å som alla borde tänka på......

Det va typ om att ju mer sällan det händer saker, desto mkt mer speciellt blir det när det väl händer.....

Med andra ord, så kan man ta exempel som att om man har massa pengar hela tiden, då blir det aldrig speciellt att få mer pengar å då bryr man sig inte, så som en som inte har lika mkt pengar skulle göra om dne personen väl får pengar. Ett annat exempel kan jag rikta på mig själv gällande min besatthet i Mustanger; om jag såg 729 st Mustanger varje dag, så skulle det ju bara va en vanlig vana å inget speciellt att se dem. Men eftersom jag väldigt sällan ser en Mustang, så blir jag ju helt extas när jag väl ser en, eftersom det blir så himla speciellt.... Jag älskar verkligen Mustanger!!!! .

Man kan ju även säga att om man har roligt hela tiden, då uppskattar man aldrig livet, för man tar allt för givet å då blir det bara värre när det väl händer nåt som e' tråkigt lr jobbigt!! Man måste kunna ha tråkigt ibland, för att kunna känna lyckan när man väl får det roligt.... 

Speciella saker blir ju inte längre speciella om de händer hela tiden!! Då blir de ju bara vanliga saker som bara e' en vanlig vana utan nåt speciellt alls..... Speciella saker betyder ju speciella saker å df sker de bara vid speciella tillfällen...... 

Saknad av nån e' ju en bra sak, för då blir ju allt mkt mer speciellt å underbart när man väl träffas.... (om det inte handlar om saknad av en som har dött då såklart.... För det e' ju en hemsk saknad som alltid finns kvar)

Samma sak om man bara får höra bra saker hela tiden, då kan man ju inte ens tänka sig vad som händer om man väl får höra en dålig sak. Speciella, bra saker ska man förtjäna å det kan ingen göra hela tiden.... 

Åter till vad detta inlägg handlar om, så kan man med andra ord säga att desto mer sällan bra å speciella saker händer, desto mer speciellt å bra e' det när det väl händer. Tänk på det!! 

 

Jag kan ju tala om att nu för tiden när jag e' borta väldigt mkt, då blir det ju mkt mer speciellt å roligt att kma hem till familjen, när man då dessutom känner att man har saknat dem väldigt mkt å de har saknat mig väldigt mkt... 

 

Å påtal om familjen så drar vi till Öland på söndag å ska bo i stugan ett tag,, jag längtar!!! Ska bli himla skönt å roligt att kma iväg. .   

Av Medusa Corsfeldt - 2 juli 2012 16:00

Detta av en av grejjerna (den största) som jag fick av mamma i studentpresent, men hade ju ingen dator förrän jag fyllde år, då jag fick en ny, men jag har inte haft tid lr så till att lägga upp å visa det förrän nu.......   

Kolla å känn hur avundssjukan stiiiiiiiger....... Om du själv inte har likadana vill säga...... xd.  Jag e' så glad, för Bryan Adams e' ju bara så underbart bäst å jag har väntat i massa år på att han ska kma till Sverige å nu när han väl gör det snart, så blir det inte till vanliga Stockholm som ligger långt bort å som man aldrig hittar i,, utan han kmr till Linköping å det e' ju nära.... Såååååååååå jag e' himla glad å jag ser verkligen fram emot det!!!!      

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards