mustangmedusa

Alla inlägg under augusti 2013

Av Medusa Corsfeldt - 31 augusti 2013 21:30

Jag har börjat spela Howrse!! Igår testade jag på det å jag har fastnat kan jag tala om,, jättekul spel faktiskt. Himla gulliga hästar dessutom!!   

Det var ett tio-årigt barn på mitt senaste vikarie-jobb som pratade om Howrse med mig å tyckte att jag skulle skaffa det, så det gjorde jag.

Finns inga åldersgränser på spel, så därför kan vem som helst spela när som helst å vad som helst å det e' tur, för gillar man ett spel då e' man fast ett tag...   


 

 

Av Medusa Corsfeldt - 30 augusti 2013 17:58

  Med andra ord, det doftade så härligt att man inte ens ville köra om....   


P.s Måste tvätta å putsa min bil "inombords" snart....   

Av Medusa Corsfeldt - 29 augusti 2013 21:03

   

 

  

Underbar katt alltså!!   

Han heter ju egentligen Hamlet fast jag kallar honom nu för tiden alltid bara för Tissen, för det e' lättast, gulligast, roligast å bäst att säga när jag pratar med honom. Med den där pipiga rösten som jag pratar med till alla mina djur. De känner mig så bra!!   

Av Medusa Corsfeldt - 28 augusti 2013 17:48

Idag har jag jobbat på ett dagis ännu en dag å det har vart väldigt roligt å många känslor har uppstått. Jag menar naturligtvis bra sådana!!! 

Här kommer några exempel å de skrivs på samma sätt som på facebook då folk skriver *känslan som uppstår.....* o.s.v Kul ju!!   


Känslan som uppstår när: ...

o Man får se en liten pojke ha en tröja med en Mustang -69 på.

o En av de andra fröknarna säger att min bil e' väldigt häftig.

o En liten pojke säger att han vill följa med mig hem för att leka med mina bilar å klappa mina kaniner.

o Ett barn frågar varför jag e' så snygg. (Wtf...??! xd)

o En liten pojke säger att han dör om han inte får leka med mig. 


Varje dag på alla olika förskolor som jag jobbar på e' alltid helt olika med många olika underbara barn å varje dag händer det alltid nya bra å roliga saker å man får väldigt många olika frågor som e' roliga eller så får man roliga förslag t.ex Med barn har man aldrig tråkigt, eftersom jag älskar att leka!!   

Tänk att man helt enkelt får betalt för att ha roligt!!!   


 

Nu la jag bara till en random bild, bara för att ett blogginlägg blir så tråkigt utan en bild även om texten e' jättebra... Det e' alltså en älgtjur ni ser!!   


Av Medusa Corsfeldt - 27 augusti 2013 17:24

Idag har då ungarna blivit hela 9 veckor gamla!! Men de diar fortfarande från kära Marmaduke å det e' inte bara när de själva lyckas komma åt. Utan det e' en gång om dagen som hon går in i boet å lägger sig på sitt speciella sätt å "ropar" på alla de små å så lägger de sig å diar från henne i några minuter, precis som om de fortfarande var väldigt små!! 

De äter ju dessutom riktig mat som stora kaniner, så det går åt mycket nu, heheh!! 

Det känns bra att hon har så bra hand om sina barn, eftersom hennes förra kull hon fick tidigt i våras innehöll 5 ungar å en av dem dog å nu har hon ju hela 8 stycken å alla lever å mår bra å växer som de ska!! Men samtidigt undrar man ju hur länge de ska hålla på å dia, för det spelar ju roll nu när de snart ska behöva flytta.... Vanligtvis diar ju bara kaninungar till 6-7 veckor å bara längre om de själva lyckas "sno" en spena.

Menmen,, det viktigaste e' som sagt att alla mår bra å det gör de verkligen,, små bortskämda sötnosar!!   


 

 

De äter som galningar....   


  

 

 

  



Av Medusa Corsfeldt - 26 augusti 2013 13:56

Han har verkligen väldigt roliga sovstilar ibland...   


 

 

Så gullig så!!   

Av Medusa Corsfeldt - 25 augusti 2013 22:18

En liten udda stuga, men väldigt coolt byggd!! 

 


Trä e' ett väldigt vackert material å jag tror inte att det finns nåt bättre faktiskt!!

 


Detta ser mest kul ut, heheh!!

 


Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Skapa flashcards