mustangmedusa

Alla inlägg under november 2013

Av Medusa Corsfeldt - 19 november 2013 18:14

Det har kommit ett paket från Animail å Tissen blev mycket nyfiken.....   


 

 

Det e' så roligt att beställa saker till djuren på Animail, för det e' så himla billigt å bra!! Dessutom går det snabbt att få det å så kommer ju paketet med posten hem till dörren!!   

Av Medusa Corsfeldt - 15 november 2013 01:15

Nu inatt när jag å Mike var på väg hem, så åkte vi först bara förbi detta å blev så chockade att vi vände tillbaka för att kolla igen vad som hade hänt. (Det var dimmigt, så man såg inte djuret förrän man nästan var helt framme vid det). Det var ändå mitt i natten å inga bilar på vägen. Först kunde man inte se varför hjorten bara låg där som om den bara vilade. Så djurvän som jag alltid har vart, så gick jag ut för att kolla lite närmare å fick då se att det vänsta bakbenet var helt av å skelettet stack rakt ut vid knät å det rann massa blod såklart. Det var så hemskt att se!! Hjorten blev inte ens rädd för mig, den bara låg där å tittade sig omkring. Om det hade vart en död hjort hade det inte vart nåt att bry sig om, för djur dör ju ibland på vägarna. Men denna hjort levde ju med en allvarlig skada, så den inte kunde flytta sig nånstans. Man vet ju inte hur det hade gått till, för kroppen var för övrigt inte skadad, så den kan ju inte ha blivit påkörd eller nåt.... 

En jobbig sak var oxå att vi kunde ju inte göra nåt, inte ens få slut på dens lidande, för vi hade inget sånt föremål i bilen. Så tillslut fick vi bara åka vidare, den dog nog ändå senare eller så var det säkert nån idiot som körde som fan på vägen å körde på den. Ingen som vet. Jag vet bara att jag mår fortfarande dåligt över detta å jag lider verkligen med den.... Undrar hur många människor som kommer åka förbi den utan att göra nåt oxå.... Hemskt e' det iallafall om det var nån människa med bil som orsakade detta å sen bara åkte vidare utan att bry sig!! Det e' inte ens lagligt, man måste ju få slut på ett djurs lidande om skador sker...

Menmen.... Inget att göra nåt åt.... Nu e' vi hemma å har iallafall inte kört på nåt djur eller så å tur e' ju det!! 

Av Medusa Corsfeldt - 10 november 2013 21:45


Idag har då Fars dag firats!!

Pappa fick bland annat denna stora godisråtta....   

  

 

Av Medusa Corsfeldt - 9 november 2013 18:15

Idag har jag å min älskade Mike vart tillsammans i 14 månader!!    Underbart!!   


 


Fotnot: Jag saknar sommaren å värmen, men samtidigt längtar jag till julen.... Har ingen helt nytagen bild på mig å Mike som inte redan e' upplagd här på bloggen, så jag tog bara en bild från Augusti, eftersom ett blogginlägg ser trevligare ut med minst en bild, oavsett om den visas stor eller liten...   

Av Medusa Corsfeldt - 3 november 2013 23:30


........... Och katter älskar mig!!!


Här e' Kajsa, en av katterna som min Mike's morbror har. Hon e' en väldigt speciell katt som inte gillar många människor alls. Men mig har hon alltid tyckt om... 


 Här har vi Tiger oxå!! Han älskar mig speciellt mycket för att jag alltid har med mig lite kattgodis när vi hälsar på dem å det har han förstått, så han rotar alltid i min väska eller påse för att hitta det, heheh!! Sen lägger han sig tillrätta i mitt knä (om det inte redan ligger en annan katt där)...   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards