mustangmedusa

Alla inlägg under oktober 2013

Av Medusa Corsfeldt - 30 oktober 2013 19:45

Jag fick denna ring av min älskade pojke idag, så nu e' vi iallafall "nästan" förlovade på riktigt. Vi har inte gjort det på nåt sånt sätt så han oxå ska ha en ring, utan detta va nog mest på skoj. För det e' ju såhär att ringar som man kan skaffa tillsammans när man förlovar sig, de e' ju inte ens fina, de e' ju tråkiga utan ens en sten eller liknande!! Jag vill ha en slags diamant på min ju. Spelar ingen roll om den e' dyr eller inte, det viktiga e' bara att den e' fin å syns!!   

Bilden vart inte så bra, men det kvittar ju!!   

Snart firar vi ändå 14 månader med varandra...   

Av Medusa Corsfeldt - 26 oktober 2013 23:15

Idag har vi hela familjen firat min kära mamma som blev ett år äldre idag!! Så stort grattis till henne!!         


 

Av Medusa Corsfeldt - 13 oktober 2013 17:33

Så underbart mysigt sällskap när man sitter vid datorn å ser på film!!     

Av Medusa Corsfeldt - 12 oktober 2013 17:30

  hon var 2 månader gammal när denna bilden togs....

Nu 



Ända tills nyligen så var Kraken såpass liten att hon alltid hade öronen uppåt. Nu e' hon fortfarande liten, men hon har iallafall blivit större å hon växer bra, så därför har hon fått öronen neråt som de ska vara. Hon hade dessutom problem med sina ögon ibland när hon var mindre.

Jag har ju inte kvar alla kaninungarna som Marmaduke fick, några blev ju sålda å resten e' hemma hos min familj på gården i stallet (tills de oxå kanske blir sålda), men man vet ju ändå skillnaden på hur liten lilla Kraken var om man jämförde med alla hennes syskon. 

Hon har alltid varit en väldigt speciell kanin, mest för att alla trodde ju att hon skulle dö när hon inte var så gammal. När alla ungarna bara var två dagar gamla så hittade jag just henne långt utanför sitt bo i mitten av buren helt öppet, utan att Marmaduke gjorde nåt, för hon hade väl sju andra ungar att ta hand om... Även att ungarna då såg ut som små möss, såg man ju ändå på deras hud vad de skulle få för färger på pälsen, så därför kommer jag ihåg Kraken tydligt!! Därför döpte jag henne till Kraken, eftersom det passade bra oavsett om det va en hona eller hane. Sen dess visste jag att Kraken var speciell å att den kaninen aldrig skulle säljas.... 

Mina djur har alltid å kommer alltid att vara bortskämda på ett himla bra sätt, heheh!! De behöver alltså aldrig vara jättehungriga eller uttråkade.  


Den 25 oktober sen blir hon å hennes "utspridda" syskon 4 månader gamla!! 
Så pussinuttigt underbar liten krake!!   


Av Medusa Corsfeldt - 9 oktober 2013 19:09

Idag har då jag å min kära Mike varit tillsammans i 13 månader,, tiden går fort!!   


 

Av Medusa Corsfeldt - 8 oktober 2013 19:30

Tissen älskar att sova vid mina ben i sängen,, så gullig så!!   

Helt enkelt så älskar han att vara där jag e'. Han följer även alltid med mig in på toaletten när jag besöker den, heheh!!!   

Av Medusa Corsfeldt - 7 oktober 2013 19:15

  Shelby, han älskar tidningar!!!! Dessutom älskar han att gräva!! Så därför har han tidningar i botten av sin bur som han får inreda hur han själv vill med. För om han hade spån, skulle allt ligga utanför buren ändå, så mycket som han gräver å skvätter runt på allt, så det e' ingen bra idé, heheh!!


Buskillen älskar dessutom att leka med t.ex gamla äggkartonger å andra saker i kartong- å pappersmaterial. Gnagar på det mesta hela dagarna!!  


Häromdagen fick han en stor s.k jordgubbe som e' en tuggsten som hänger på burgallret å den älskar han att bita å slicka på, därför har han blivit lite rödrosa på nosen. För han verkar använda hela huvudet till den, hihih!!.... 

Av Medusa Corsfeldt - 1 oktober 2013 17:45

När jag å min Mike kommer till hans morbror, så får jag alltid ett så fint välkomnande av lilla Tiger.....   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards