mustangmedusa

Alla inlägg under februari 2013

Av Medusa Corsfeldt - 28 februari 2013 21:35

Om det e' nån sak som jag hatar, så e' det såna människor som gnäller å klagar på bönderna å deras traktorer!! Herregud, om de inte fanns, så skulle vi varken få det godaste som finns att dricka; mjölk, eller ens riktig mat som de fixar med hjälp av sina maskiner från åkrarna. Vi hade väl inte ens fått en endaste köttbit heller... 

Vissa idiotiska stadsbor använder bonde som ett slags öknamn till de personer som väl bor på en gård å har djur t.ex Såna töntar förtjänar inte att få mat å dricka, som bönderna väl kan fixa!!! 


De coolaste killarna e' de som kan köra traktor dessutom!! Nu pratar jag ju alltså inte om nån löjlig epa, utan om en riktig traktor. En stor, fet å biffig traktor, som utger respekt!! (såklart inget fel på er som inte kan köra traktor, utan jag menar bara att man inte ska klaga å gnälla på de som indirekt verkligen gör väldigt mycket för att få andra nöjda. Som då bönderna gör, men ofta får skit tillbaka)   


Hur skulle världen se ut, utan bönder å deras traktorer å djur...??! Det kan man undra.....


Respekt till alla bönder!!!   


Detta kan oxå handla om de som sysslar med skogsbruk, alltså de som ser till att du får värme hemma å kan torka dig i röven med papper på toaletten (skämt åsido...). De har ju oxå stora maskiner som kör i skogen istället för på gärdena som jordbrukare gör.

Alla som sysslar med skogsbruk å jordbruk, fattar vad jag snackar om..... 


Klaga förfan inte om ni kommer ifatt en traktor på "stora vägen" heller!! De gör bara sitt jobb. En traktor har styrkan, medans en vanlig bil har snabbheten istället å alla borde fatta varför.... Annars kan tönten som klagar ta med sin låga lilla bil in i skogen, så får vi se hur det går.......   


Man kan aldrig tycka om alla, men man kan alltid respektera/acceptera alla. Tänk på det, gott folk!!!!  







      Det e' nog inte så många som vet att lilla jag började att lära mig att köra traktor när jag var liten å alltid åkte med pappa när han körde i skogen eller lämnade vedlass hos folk!!

När jag var 9 år, kunde jag sen köra traktorerna själv hemma!!!   

Uppvuxen som stolt bondflicka.   


 


Av Medusa Corsfeldt - 27 februari 2013 22:26


Det finns alltid en perfekt person för alla människor i världen. Alltså finns det "den rätta" för alla, men man kan aldrig veta när man finner den. Om man då inte redan har gjort det....

För mig, e' det min älskade Mike!!    

Han e' bara min å han e' perfekt för mig!!     


 

Jag har aldrig nånsin i hela mitt liv mått så bra med någon, som jag gör med Mike!! Har aldrig funnits nån bättre än honom å det kommer nog inte finnas det heller,, för han e' den bästa för mig.   



Av Medusa Corsfeldt - 26 februari 2013 22:16

Idag köpte jag ett skydd i läder till min nya telefon!! Det luktar så fräscht å gott nytt om läder...    Lite dyrt var det kanske, men ändå en väldigt billig försäkring till telefonen, kan man ju säga!! 

Jag e' så pedant att jag stör mig som fan på fingeravtrycken på skärmen, som syntes väldigt mycket när man tog kort med blixt på... Men jag "putsar" den ofta!!   



Köpte även en brödrost,, som jag väldigt länge har velat köpa, men inte kommit ihåg när man väl e' i stan eller så... Dessutom brukar de va så dyra, men denna va inte alls så dyr, så köpte den idag!!       


 

Mitt kära örngott som jag gjorde på syslöjden i 8:an har nu kommit till användning runt en kudde.... Hihihih...   

Av Medusa Corsfeldt - 25 februari 2013 22:45

Firar denna trevliga måndagkväll med en rolig låt som får en att tänka på nercabbade bilar med gungande hydralik, en solig sommardag.........   


Av Medusa Corsfeldt - 23 februari 2013 22:21

Nu har jag ny mobil!!   

Jag har vunnit den!!!!    Jag blev en glad vinnare efter deltagning i en undersökning!!! Annars hade jag inte skaffat en ny än på ett tag, för min kära Mini Pro funkar felfritt fortfarande, efter dessa 2 år å 3 månader som jag har haft den. Dock behövde man ofta ladda den, för batteriet va dåligt å höll inte länge. Men nu har jag lagt undan den, för nu har jag en ny Xperia V istället!!   

Jag fick välja mellan en Iphone 5 å denna. Jag valde såklart Xperian, för jag gillar inte Iphones!!!!!! Speciellt för att typ alla har en sån å så verkar de gå sönder så himla tråkigt lätt oxå. 

Hatar att va som alla andra,, det har jag aldrig gillat....


Tills vidare kommer jag ha ett annat nummer än mitt eget,, men senare i mitten av Mars får jag tillbaka mitt vanliga nummer igen, så folk vet det, som vill ha kontakt med mig....



Jag e' en sån person som har kvar skydden så länge som det bara går å därför tog jag kort telefonen istället för att ta en bild i spegeln med den, eller nåt som de flesta gör..... Ska skaffa ett skyddsskal snarast. Jag e' så rädd om mina saker....


 


Jag har alltid sagt att om jag måste skaffa en telefon med enbart touch, så ska det vara en stor å bra skärm, som denna har!!    

Den har ju dessutom hela 13 megapixlar i kameran, så kommer ju kunna ta väldigt många perfekta bilder!!   


 


 


Av Medusa Corsfeldt - 22 februari 2013 10:30

Dags att bli miljonär nu, tycker jag allt!!   

Borde ju iafal ha turen att vinna nån liten summa, heheh.....    


Jag har alltså inte köpt dessa själv, utan fått dem, så ni inte tror att jag e' nån slags lott-köp-missbrukare!! Hahah...   

 


Av Medusa Corsfeldt - 21 februari 2013 23:35


En liten låt som man kan lyssna på denna torsdagsnatt!!   

Av Medusa Corsfeldt - 20 februari 2013 16:02

Smarta saker å roligheter som har gjort att jag har fått lite uppdateringar hemma, som ni nu ska få se!!   


 


 

Jag älskar pasta!!! Skulle kunna leva på bara det, om man va tvungen att välja bara en maträtt att leva på resten av livet......    

Med andra ord så ser det mycket trevligare ut när man har det såhär, än i paketen....   


  


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, så har jag upp lite smarta å bra artiklar på vissa ställen hemma, som man kan läsa om man har lust. Heheh...     


 

Mjjjo, jag har ju inte många böcker att ha i hyllan, så därför har jag satt dit andra trevliga saker istället!!  


 

Dett e' ju inget "nytt", för Mike brukar få stå i skamvrån när han har varit elak....

SKOJJA!!!!!!!!!!!!! Han e' aldrig elak.  




Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards