mustangmedusa

Alla inlägg under juli 2013

Av Medusa Corsfeldt - 31 juli 2013 21:13

Idag var jag hemma hos min familj på gården å hälsade på hela dagen. Det var ett tag sen nu. Riktigt trevligt å roligt har det vart!! Min familj älskar mig å vi älskar landet!!   


Här kommer några bilder:

(mina bröder fick va små modeller, hihih)


         

I framtiden vill jag garanterat bo på en egen gård på landet, det e' ju så underbart med massa djur å närhet till skogen!!   


Av Medusa Corsfeldt - 31 juli 2013 17:15

Jag saknar min vackra vita häst så fruktansvärt mycket!! Jag saknar ridningen.... När hon dog för lite mer än två år sen nu, så slutade jag ju helt att rida. Men idag fick jag bara en sån stark lust att hoppa upp i sadeln igen.

Så det gjorde jag!! Red på våran Exmoor-ponny Goblin på en härlig skogstur samtidigt som pappa gick med Roxette å mamma med Musse+ bror Emil som då red lite på honom. Himla mysigt!! Har saknat hästryggen. Fast först å främst saknar jag ju min häst så det blir jobbigt ibland.... Menmen, jag har ju lärt mig att leva med det, eftersom hon e' död å aldrig kommer tillbaka.... R.I.P  


   

Av Medusa Corsfeldt - 31 juli 2013 04:03




Jag älskar små kissemissar å jag gillar även stora katter, de e' så vackra å mäktiga, så jag gillar att kolla på dessa filmer med dem!!   

Gulliga ju!!   


(finns många fler filmer på youtube naturligtvis)

Av Medusa Corsfeldt - 30 juli 2013 23:22

Kvällens sällskap i soffan till film e' min lilla Shelby!!   


 

Av Medusa Corsfeldt - 30 juli 2013 17:23

Idag har gullegrisarna blivit hela 5 veckor!!   

Känns ju inte som att det alls va länge sen som de precis hade fötts... Heheh!!

Alla 8 mår hur bra som helst å växer som de ska. Även lille Kraken börjar bli mer lik de andra i storleken, så att nu kan man nästan va säker på att det inte blir nåt dödsfall alls.

Snart kan man oxå kolla å va helt säker på könen på ungarna, men de kommer inte att behöva lämna sin mamma förrän tidigast i början av september. De som nu ska säljas alltså... Men eftersom man inte kan ha kvar så många, så måste ju då nästan alla bort till ett nytt hem sen. Hoppas det kommer nån mer spekulant som vill ha en liten krabat!!   


 

Alla 8 med på samma bild,, det brukar inte hända, men idag så!!  


 





Av Medusa Corsfeldt - 30 juli 2013 12:45

Detta blev en del av min frukost idag:

Gott!!!!!   


 

Av Medusa Corsfeldt - 29 juli 2013 17:55

Idag handlade jag på djuraffären för nästan exakt 200 spänn å då var det bara mycket mat å bra saker till kaninerna,, de e' så bortskämda!! Å de förtjänar det!!   


 

Marmaduke å hennes ungar fick en ny stooor matboll å de gillar den (å de älskar salladskål), heheh!!   

 

 

Så Fluffis fick deras boll som de hade innan. 

 

Nu har alla kaninerna varsin boll, det e' väldigt bra, dels för att maten inte hamnar på golvet i buren å även mestadels för att de aktiveras väldigt länge samtidigt som de äter!!   

 

 

Shelby fick en ny matskål som man satte fast i ett hörn på gallret i buren,, det va väldigt bra, för han brukar annars bara kasta runt på sin skål å bråka med maten, men nu kan han inte det längre!!   

Av Medusa Corsfeldt - 29 juli 2013 01:32

Mysigt å gulligt sällskap i soffan till nattfilm med gottis!!   


     

Lille Fluffis e' fortfarande en mjuk fluff, men han börjar bli stor nu!!   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards