mustangmedusa

Alla inlägg under januari 2012

Av Medusa Corsfeldt - 31 januari 2012 18:26



Jag tkr att man som ungdom, å då alltså fortfarande går i skolan, har väldigt lite tid!!! För jag kan väl säga att jag har mer pengar än tid (utöver skolan menar jag). Å eftersom mkt tid går till att vara i skolan å annars plugg hemma å skit, så har man ju inte alltid energi till att göra massa andra saker heller. Speciellt inte nu på vintern, då det e' mörkt å kallt......

Min egna lista just nu:

* Have money 

* No time

* No energy


Jag längtar tills snön försvinner å våren kmr......

Av Medusa Corsfeldt - 31 januari 2012 14:12

Nu har det blivit "riktig" vinter!! Med jättekyla å helvete!!! Hatart!!! Det var mysigt med snö nyss, då det ändå inte va så himla kallt.... Min kära bil mår inte så bra av såhär stark kyla!! Måste snart köpa nya glödstift....

Men iafal,, jag halvstressade till skolan i förmiddags från älsklingen. Men när jag kom dit så fick jag reda på att vi inte hade lektioner, lr aah, man fick jobba hemma. JAHA!!! Kul att åter igen ha stressat till skolan å sen få reda på att man inte har skola helt enkelt. Visst, skönt att inte ha lektioner å sitta å ruttna i skolan. Fast då vill man ju veta det innan man slösar tid på att ens åka dit i onödan......    På tal om det, så var det sjuuuukt skönt att slippa skolan igår, då man var på kryssningen!! :L Menmen,, då blev det bara att åka hem efter att ha snackat med lite polare istället. Fick äta god mat hos farmor å farfar...

Nu sitter jag här med datorn å funderar på om jag ska (behöva) plugga lite kanske. Men först ska jag strax åka å hämta bror Albin från bussen å sen ska vi åka å handla lite behövligheter.....


 

Av Medusa Corsfeldt - 31 januari 2012 13:47

Vi kom hem från kryssningen (lr ah, självaste bussresan) igår kväll, ganska lagom sent!! Så orkade inte skriva i bloggen då. Men ska göra det nu lite..... Behöver ju dock inte förklara massa om kryssningen, för ni vet väl hur det e' å vad man kan göra å sånt på båten iafal!!    Men det var himla skönt att kma bort ett tag, bara jag å killen liksom.... Köpte massa godis å snax från Tax Free, men det gör väl alla, så det e' ju inget märkvärdigt!! Har även köpt hem massa gott till familjen å sådär.... Damn, vad snäll jag e'!!!   

Jag kan tillägga att jag var inte full lr ens i närheten av det (å det har jag aldrig vart heller). Så vissa inte tror att man drack sig redlös på båten..... xd


Jag hade tänkt ta många bilder,, men redan tidigt på kvällen tog batterierna slut å jag hade inte med några nya å det fanns inte att köpa heller. Hann bara ta några bilder på mig å älsk typ. Med mobilen försökte jag inte ens ta kort, för det blir inte ens i närheten av så bra kort, som det blir med digitalkameran. Menmen...... Det va ju inte sista ggn man åkte på kryssning direkt...   


   Hahahahaahahhah!!!!!
Inte så bra bild,, men skitsamma. Den togs i hytten på båten iafal. Förresten så e' det inte lätt att hålla en kamera blixtstilla när man blir kittlad.... hihih...    (annars blir det alltid bra kort)


 


Förresten, så tänkte jag på vilken förjävla trafik det e' i Stockholm hela tiden!!! Jag e' glad att vi åkte buss dit, så man slapp köra bil själv. För ett jäkla helvete måste det vara,, speciellt om man inte vet vart man ska liksom.... 

Av Medusa Corsfeldt - 28 januari 2012 22:49

Nu ska jag skriva vad som ska hända imorn,, för jag kmr inte hinna vara inne å blogga imorn innan.......  Mitt på dan ska jag å killen (bara vi två, utan några andra närstående alltså) åka till Stockholm å sen ska vi åka kryssning till Åland. Ska bli roligt!!    Vi kmr hem på måndag kväll igen. Med andra ord, så e' man ledig från skolan på måndag!!    Detta var en julklapp som jag (vi) fick av min kära mamma!!     Kmr ju ta lite bilder då som jag lägger upp i bloggen när jag kmr tbx igen!! 
Ha en fortsatt trevlig helg nu alla läsare!!   


    

Av Medusa Corsfeldt - 28 januari 2012 18:46

Glöm aldrig att ta din tjej i handen

- Det visar att du står för att hon är din. Gör det på alla möjliga ställen när som helst.

Utanför biografen, mitt i stan, framför dina vänner.


Berätta det vackraste med henne

 - Hur vacker hon är utan smink kanske, hur vackra ögon hon har eller vilket vackert leende hon har. Glöm inte att säga det till henne i verkligheten, det är då en tjej tar åt sig.


Ge henne en present

- Något som hon älskar eller något som beskriver er två tillsammans.

Det är ett sätt att få henne att le och visa uppskattning.


Bevisa kärleken

- Prata inte om den, om hur du vill göra. Gör det bara! Vart som helst, när som helst.

Ord är ord, det är händelsen som bevisar. Pussas mycket!


Ring henne ofta

- Det behöver inte vara ett flera timmars samtal. Men kärleken mellan två personer behöver bekräftelse, ring henne fråga hur dagen varit eller berätta hur mycket du saknar henne. Att höra det från någons röst och inte via ett sms är tusen gånger bättre.


Man kan aldrig ge eller få för mycket kärlek. Ös på bara!


   

Jag hittade denna smarta text nånstans på internet å jag var bara tvungen att kopiera den å lägg ain här i bloggen,för det var så smart å bra skrivet!!!   

Av Medusa Corsfeldt - 28 januari 2012 16:19

På kvällen igår åkte jag till älsklingen.....
Idag var vi i Västervik för att jag skulle fixa en grej på Telia till min telefon. Sen åt vi paj på Donken, väldigt gott, men sen fick jag en brännskada på handen av "såsen" i pajen som rann ner lite. Pajen bara flög ner på brickan igen... Sen fick jag iafal vänta flera minuter innan jag kunde fortsätta ät den....  xd  Jag vet att de ska va väldigt varma å det står ju på dem. Men såhär varm har jag aldrig kännt den!! Har som sagt fått en brännskada på handen..... Gör fortfarande sjukt ont, såhär några timmar efter..... Fyfan.....!!   Huden börjar flagna..... -.-  Så efter den händelsen blev det bara att åka tbx till Överum å nu sitter jag här med datan å inte gör så mkt mer..... xd   


 

Av Medusa Corsfeldt - 27 januari 2012 13:18

Jahopp,, idag hade vi bara en lektion mellan 11.20-12.20 å sen var det bara att åka hem igen!!   Denna vecka har vart väldigt soft tkr jag. Men det e' bara för att våran "huvudlärare" e' jättesjuk å har vart det hela veckan.....   Antar att det blir som vanligt igen nästa vecka.....  


Nu har precis ätit upp dagens lunch som blev nudlar till mig å pappa som jag lagade, för han e' hemma nu, eftersom han har plogat massa snö med traktorn i hela samhället..... 

Nu sitter jag bara här vid datan å tar det lugnt medans jag väntar på att farmor å farfar ska kma hem, för då ska vi göra nåt kul!!  

   Tror närmare bestämt att jag e' GLAD idag å jag ser fram emot helgen å allt..... Berättar imorn vad som ska hända.....   

Av Medusa Corsfeldt - 26 januari 2012 19:05



  Just nu har jag halvt tråkigt å därför kollar jag på rolga sidor på internet som har roliga historier å bilder.... Hittade denna bild å texten e' ju lite rolig, för det e' ju sant!!   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards