mustangmedusa

Alla inlägg under februari 2013

Av Medusa Corsfeldt - 19 februari 2013 22:45

Ikväll/inatt e' vi riktigt feta å vi gillar det!!!!   

Till film ska man ju såklart ha massa gott så....   


 


 


 

Jaaaa,, Mike har svårt att va seriös på bilder.....   



Av Medusa Corsfeldt - 17 februari 2013 16:32

Det började våren 2006 när min familj fick "rädda" en katt från att bli dödad. Det var alltså lilla Tufs som annars skulle ha avlivats. Han var då bara 1 år gammal när vi övertog honom hem till oss. Dock visste man inte innan hur det skulle bli, eftersom mina två katter Mimmi & My regerade hemma då (å gör det än visserligen). De var ju ändå 4 år då!! Tufs blev bra välkomnad där först av dem. Men sen efter några veckor, så ville ju Tufs få sitt revir, men det fick han inte, för det var ju Mimmi & My som bestämde å eftersom de alltid hade mer makt än honom, så blev han tillslut utmobbad från hemmet. I två månader ungefär bodde han inne, hemma tills han "flyttade hemifrån".


Tufs började sen bo ute i ladugården å så fick han sin mat där. Han fick vara ifred där ute, men ibland gick nån av de andra katterna ut dit, bara för att sno hans mat. Ibland slogs de oxå!! Så tillslut försvann Tufs å kom bara hem ibland för att äta. 

Efter en tid blev han sen en vildkatt som man kanske råkade se nån gång i månaden om man hade tur!! 

Varje år trodde man att man skulle hitta honom död nånstans. 

En sommar för typ 2 år sen nu, såg man honom gå längst 70-vägen, med en halv svans. Han hade alltså blivit av med halva svansen. Men vi kommer ju aldrig få reda på hur. Den kan ju ha blivit avbiten eller fastnat nånstans å sen gått av eller blivit överkörd. Ingen som vet!! Men det coola e' att han ändå har överlevt varje vinter som vildkatt. Han har aldrig vart spinkig heller, utan alltid sett ganska stor å kraftig ut. Men det e' nog för att han e' okastrerad...


Men så nu i höstas som var, då började han befinna sig ofta ute i ladugården igen å fånga mycket möss å så. Ibland brukade dessutom farmor ställa ut mat till honom på trappan, så då gick han ofta dit å åt mat. Efter några veckor brukade han t.o.m sitta på deras trappa å vänta på mat. Men varje gång dörren öppnades sprang han iväg å gick sen tillbaka när dörren var stängd igen å maten stod ute till honom.

Efter ytterligare några veckor slutade han att springa iväg å tillslut kunde farmor klappa honom. Men ingen annan ännu.

Sen när vintern kom började han t.o.m våga sig in hos farmor å farfar i värmen, men till en början med dörren öppen, så han kunde gå ut om han ville, annars fick han panik. 


Sen blev det bara bättre å bättre, så tillslut ville han inte ens gå ut i kylan. Han lät alla andra klappa honom oxå, men aldrig vid svansen, eftersom han e' väldigt rädd om den, för den e' ju bara halv.... 

Nu bor han därför med andra ord hos farmor å farfar. Han har blivit ganska tjock å han äter som en hund å han spinner väldigt högt. Han e' så gullig!!!   


Med andra ord kan man säga att han har gått från tam till väldigt folkskygg vildkatt, överlevt ute i flera år, till sen tamkatt igen. Coolt!!   

Även att farmor å farfar e' våran familjs grannar på gården, så har nu Tufs sitt revir där å mina katter hos oss. Därför skiter de i varandra nu å det e' ju bra, heheh...   




     



Av Medusa Corsfeldt - 16 februari 2013 23:15

Jag skulle kunna rekommendera serien Tusenbröder att titta på!! Den e' väldigt bra å jag måste nog säga att det e' den bästa svenska serien som har skapats. Annars brukar ju inte svenska filmer å sånt vara jättebra, men denna serie e' väldigt bra. Alla avsnitt finns på Youtube dessutom. Hela avsnitt alltså!! Så om man inte vill köpa DVD:erna, så kan man bara kolla där.

I fredags kväll/natt satt jag å min Mike å kollade på hela säsong 1 (5 avsnitt som e' runt 50 min långa). Så idag kollade vi på hela säsong 2 (som oxå har 5 avsnitt som e' runt 50 min vardera). Men de började vi se redan i eftermiddags, så med andra ord hann vi se säsong 3 nu ikväll oxå. För den har bara 2 avsnitt, fast avsnitten e' 1 å en halvtimme långa var.

Man behöver ju inte skriva vad det handlar om, det får ni ta reda på själva, om ni vill!! Kan iafal bara säga att serien e' både rolig å cool, fast ändå knäpp....  


Jag har sett serien en gång tidigare. Men den e' så bra att det inte gjorde nåt att se den nu igen. Det va ju ändå några månader sen sist. Heheh....   




        

Av Medusa Corsfeldt - 15 februari 2013 18:10

Idag har jag en riktig spa-fredag!! Det brukar jag ha ordentligt en gång i månaden ungefär. Väldigt skönt att ha det tycker jag. Dessutom blir det ju mycket billigare än om man åker på riktigt spa. Idag kan jag ju dessutom få massage å sånt, eftersom min Mike e' hos mig. Hihih...   



Sitter just nu med ansiktsmask. Mike ville inte ha det, men han fick va med på bilderna ändå. Han hade inte så mycket att göra, så han busade bara!!     

Sen när allt e' klart ska vi nog gå å handla lite gott å sådar till kvällen å helgen, sen blir det filmkväll å mys!!   


 




















 




 

   


Av Medusa Corsfeldt - 14 februari 2013 23:45

Just nu sitter jag å äter "kvällsmat" å dricker te med nya filten om mig, som jag bl.a köpte idag, å ser på tv!!   

Ska dock snart gå å lägga mig å läsa en tidning å sen sova. För jag e' skapligt trött faktiskt. Har ju gått runt väldigt mkt hela dagen, typ!! Heheh... Å så blev det inte direkt mkt sömn i natten som var... Men det ska jag ta igen nu inatt....  


Jag har den turen att jag alltid kan äta som en häst, utan att behöva gå upp i vikt. Det e' så himla skönt!! För jag äter verkligen alltid väldigt mkt. Men sen brukar jag dock alltid bli alldeles för mätt... xd

Nallen med hjärtat fick va med på bilden, bara för att jag fick den av Mike en gg!!     



 

Jag letar fortfarande efter kattungar som kan vara till salu, för jag vill ju ha en. Om du som läser detta, säljer eller vet om nån som säljer missar, så får du gärna höra av dig!!    Bara det e' inte e' alldeles för långt härifrån dock. Då e' det ju ingen idé tyvärr  


Men iafal......

Hoppas ni har det bra!! 

Peace   

Av Medusa Corsfeldt - 14 februari 2013 21:01

Idag blev det att åka till stan (alltså Linköping) med min Mike å roliga Kevin. För de skulle på möte vid en skola å då körde ju jag dem såklart. För sen skulle jag ändå handla på Ikea å såna saker, så då åkte vi alla in alltså. Vi åt även mat å semlor i Ikeas restaurang; gott!!!!

Bilder på smarta å roliga saker hemma hos mig, kommer framöver här i bloggen. Kul att visa sånt ju!!   

Tyvärr kunde varken Alexander lr Stoffe följa med å det va riktigt synd. För de missade verkligen nåt!! GUD vad man har skrattat. Träningsvärk i magen fan...!!    Vi har alltid lika roligt när vi i gänget umgås.   

Man ska inte skämmas. Man ska bjuda på sig själv. Man ska vara rolig!!   


Vi gick i massa klädaffärer å hade roligt. men som vanligt hittade jag ingenting jag ville köpa..... xD Synd!!   


Man kan ju inte annat än skratta.....       



Det va väldigt länge sen Kevin var med oss. Annars brukar det alltid va bara Alex lr Stoffe oxå. Men idag blev det Kevin istället för nån av dem. Mike å jag e' ju alltid ändå i vilket fall!!

Men vi 5 har alltid vart en coolt gäng å det ska vi försöka fortsätta vara.   


 

Jaa, när man slutar leka, då e' man inte vuxen, då e' man död!!!   


 

Nu kommer en kluring: Hitta Kevin nåstans i bilden!!   

 

 


Vi har haft himla fantastiskt roligt idag!!   

Men sen på eftermiddagen när vi var klara så skjutsades Kevin hem å sen va bara min Mike hos mig tills han skulle hem nyss, som han va tvungen till....  

Han e' så mysig den killen. Han lyser upp mina dagar. Min pojjke!!  


 

Älskar honom mest liksom!!! Han e' bara bäst!!    

Av Medusa Corsfeldt - 13 februari 2013 17:53

Förrut på dagen åt jag lunch med farmor å farfar å hade det väldigt trevligt!!
Sen var det dags för Arbetsförmedlingen igen. Det går trögt, men flyter ändå på... Heheh...   

Min Mike va iafal hos mig sen. Men nu sitter jag här i min lägenhet ensam å kollar efter kattungar på blocket. Vill ju ha en här, så man slipper ensamheten när ingen e' hos mig...   


Mike e' ju så lång å ståtlig, så han behövde inte ens stå på nåt mer än bara golvet när han hjälpte mig med att sätta upp denna lampa!!   


  


Å imorn e' det ju Alla hjärtans dag, så vi har endel saker inplanerat, så det ska bli kulkul!!   

Jag stör mig väldigt mkt på folk som gnäller på/om denna dag. Det komiska e' ju dock att det bara e' singlar som klagar!! xD .... Menmen, deras eget ansvar å val till hur de vill leva!!   


  


 

  

När jag var hemma hos familjen, tidigare å satt nerbäddad i bäddsoffan i tvättrummet (bara för att), så var mina älskade katter oxå det. Men Lilla My bestämde sig för att inte låta mig åka iväg med datorn, så hon la sig i min datorväska. Eller så menade hon att hon hade velat följa med kanske?!   


Av Medusa Corsfeldt - 12 februari 2013 17:00

Jag antar att de flesta nämner nåt om detta idag, så jag ska oxå göra det, eftersom alla gör det unikt på sitt sätt ändå. Om ni hajjar hur jag menar?!   

Idag e' jag hemma hos familjen (jag åkte hem hit igår kväll). Nu nyss kom vi tillbaka från farmor å farfar där vi först åt middag å sen festade till det med semmeltårta å annat smått å gott. Eftersom det e' idag alla ska tjocka sig med onyttigheter utan att skämmas eller få dåligt samvete. Heheh....   


  


Nu e' jag iafal barnvakt åt mina bröder, medans pappa e' å hämtar mamma å även skulle handla!!   


  



Tidigare idag när det fortfarande var ljust ute, var jag dessutom ute hos hästarna å gav dem lite extra godsaker!!   

 


 

Roxette & Goblin på den övre bilden å så Musse närmast kameran på denna bild.   



Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards