mustangmedusa

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Medusa Corsfeldt - 5 februari 2013 20:45

Just nu sitter jag i mörkret å äter glass hemma hos familjen å bror Emil sitter bredvid å kollar när jag spelar spel på datorn. Bror Albin sitter på andra sidan å håller på med sin dator, för han fick ju skaffa facebook härom dagen, eftersom han fyllde 13 år då. Han ville inte ens skaffa det tidigare, fast han kunde ha gjort det....

Det e' ju faktiskt en åldersgräns på den sajten, men ändå så finns det väldigt många småbarn som har ett account å ljuger om sin ålder...... Menmen..... 

Trött på kylan å mörkret nu btw, ge mig vår å sol!!!!!   



Jag har min Mike's stora tröja på mig å den e' så skön, dessutom luktar den ju Mike, så då gillar jag den ännu bättre. Jag har även luvan på mig, fast jag inte gillade det förr... Hihih....   







Påtal om nåt annat så e' jag så förbannat trött på skitsnack å falska rykten å allt annat skit som aldrig kan sluta.... Det lustigaste e' ändå att de som snackar skit, inte ens känner mig lr nånting. Moget!!! Det kan ju bara betyda att jag e' så jäkla bra å har ett fantastiskt roligt å intressant liv, eftersom folk gillar att prata om mig. Hahah... Jesus christ......   

Haters gonna hate, forever!!!! But I don't care.... xD 


 


Av Medusa Corsfeldt - 5 februari 2013 05:33

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att lägga sig tidigt å sen gå upp tidigt. Det enda jag vet e' att det alltid har vart omöjligt för min del!! Jag e' å kmr alltid att va en nattmänniska känns det som. Det passar mig bäst!! Jag går å lägger mig när andra går upp å det har blivit min rutin liksom.

Men en konstig grej e' att det spelar ingen roll om jag lägger mig runt kl. 2, 4 eller 6 på morgonen,, jag sover ändå alltid till typ runt kl. 13, oavsett... 

Jag märkte flera gånger i höstas att om jag måste upp tidigt (som t.ex när vi skulle åka till Ullared å skulle åka vid 5 på morgonen), då dygnade jag å då var jag pigg å glad när resten av familjen som skulle med, va irriterade å småsura typ, eftersom de precis hade gått upp xD. Sen sov jag bara i bilen å va pigg sen när vi hade kmt fram dit liksom. 

Jag vill ju helst ha ett slags nattjobb nån gång eller ett jobb som börjar på eftermiddagen till kvällen, för det skulle passa min livsstil så mkt bättre än dagsjobb. Det bara e' så att jag trivs bättre med att va vaken på nätterna, vet dock inte varför. Hahah.... Jag längtar verkligen till sommaren, för då e' det ju ljust väldigt länge å mkt. Därför gör det inget om man sover till lunch, för då kan man ändå få massa ljusa timmar vaken. 

Nu vet jag ju att det inte går att hålla på såhär, för om jag får ett jobb, kommer det bli ett vanligt jobb med trista tider. Så jag får försöka att vända tbx dygnet "rätt". Men det e' fruktansvärt svårt!! 

Jag har ju försökt väldigt många gånger å har lyckats i några dagar, men sen kommer ju helgen igen å då blir det nattvaka, heheh...   

En vana e' himla svår att bryta.....

Jag hade alltid väldigt svårt att komma upp på morgnarna förr. Att gå upp liksom före kl. 12 har aldrig vart varken kul, skönt eller bra för mig....

Om jag får vikariejobb på ett dagis, så kan jag börja kl. 6 på morgonen, eftersom jag då har vart vaken hela natten. Men ändå sovit tillräckligt, eftersom man gick upp på eftermiddagen dagen innan. Om ni förstår hur jag menar!?   

Såhär har det vart enda sen i somras.... Jag trivs med det,, fast andra i min närhet gör kanske inte det... xd. Fast nu när jag inte bor hemma hos familjen längre, så kan ingen bry sig eller störa sig på det, för nu gör jag ju hur jag vill..... xd. Men äsch, jag e' över 18 å jag går inte i skolan längre, så jag fick ju göra vad jag ville iafal...   

Jag e' väldigt noga med min sömn å jag sover alltid minst 7-8-9 timmar som man ska iafal å det e' faktiskt det viktigaste. Jag älskar att sova!!     Speciellt när min Mike e' hos mig eller jag hos honom,, då sover jag ännu bättre å skönare!!    Det e' ju dessutom vetenskapligt bevisat att man får en tryggare å bättre sömn när man sover med den man älskar.   

De som påstår att sömn e' överskattat, har troligtvis aldrig sovit bra.

Man kan ju få massa olika sjukdomar tillslut om man inte sover tillräckligt mycket eller bra...... 


Men iafal, nu ska jag lägga mig å sova iafal. Så säger gonatt, fast för de flesta ska man väl ändå säga godmorgon!! Hahah....   


 



Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards