mustangmedusa

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Medusa Corsfeldt - 13 januari 2013 20:49

I torsdags var det hela 4 veckor sen som det hände lite skit med min kära bil. Det va väldigt jobbigt å tråkigt!! Den fick  bo inne i våran verkstad ganska länge å så fick man fixa grejjer å pappa hjälpte till mkt när tid fanns. Bränslefiltret hade täppt sig å det hade sotats igen sig i en slang å lite mer skit. Så man fick lufta hela bränslesystemet å vänta på de nya delarna som beställdes å sen byta dem å sådär.    Härligt att ha en egen stor verkstad, så man kan fixa det mesta sj å bäst av allt e' ju att man då slipper hålla på ute i kylan. Fast om vi inte hade bott på landet å haft våran stora gård, så hade man ju haft bilen på en "riktig" verkstad så mekanikerna hade fixat allt.....

Men nu har allt sånt blivit fixat å även alla gnisslande remmar har blivit bytta, så nu funkar bilen felfritt igen. Skönt!!!   . Behöver dock nya glödstift snart, för när det e' flera minus ute vill inte bilen starta utan motorvärmaren....

Den skulle ha blivit klar mkt tidigare egentligen, men vi hade ingen direkt brådska med det å så va det massa andra saker som va mer aktuella att göra o.s.v Dock så hade bilen vart klar i en vecka nu,, men behövde den inte förrän idag,, helt enkelt. 

Så idag körde jag den igen å kände verkligen hur mkt jag har saknat den. Heheh....  

Jag har ju lånat en av pappas bilar flera ggr under denna månaden,, men det e' ju inte lika kul. Det e' ju alltid mest speciellt å kul med sin egen pärla.

Fick ju dessutom massa nya roliga saker till den i julklapp,, t.ex bilklädsel å sånt som ska fixas in snart när tid finns.   . Snart framöver ska vi dessutom montera på extra-ljus på bilen. Vill ju även ha en kromad båge både vid grillen å på flaket.   

Men nu för tiden när jag bor i lägenheten så har jag inte haft lika stort behov av bil,, men det känns ju ändå alltid bäst att ha tillgång till en, eftersom man har körkort. Vad ska man annars ha körkort till om man aldrig har bil?!?   

Jag älskar min bil å det e' så bra å skönt att den e' så stor å hög, eftersom jag själv e' ganska liten å kort. Just df känner man sig cool när man som tjej kmr i en stor bil!!! Påtal om bilen så har jag ju deesutom kört runt 4000 mil med bara min bil sen jag fick körkort för ett å ett halvt år sen. Älskar att köra bil så!!!!! Speciellt då min...

Jag kmr aldrig vilja ha en liten töntbil,, blä för såna.... xd. Hahah!!! 

Med andra ord, så kan jag inte ha nån bättre bil än min L200 tills jag har en Mustang.... Oavsett så kmr man ju sen då bara ha Mustangen på sommaren å då blir ju Pickisen super att ha på vintern.   



Till sist vill jag bara säga att jag hoppas att jag kan ställa bilen vart som helst utan att nån hjärndöd no-lifer ger sig på bilen å försöker förstöra den........ 

För det verkar ju tyvärr finnas såna kababla idioter i Åtvidaberg....   Eftersom det har hänt en sak där förr med min bil..... 

Jag har aldrig gjort nån nåt ont, men ändå så vill folk förstöra för mig. Vf?!?!? Avundsjuka lr??   Inte mitt fel,, jag ska inte behöva få skit bara för att nån tkr jag har det bättre än den...... Jag, som alla andra kämpar oxå för livet. Man kan inte hata nån utan anledning.....  

Men jag hoppas att jag slipper döda nån, för det har jag inte tid med. Fast om nån förstör min bil så kmr den personens död se ut som en olycka.........

 

Såhär ska det stå nån gg framöver......     


 

   

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards