mustangmedusa

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Djuren <3

Av Medusa Corsfeldt - 1 augusti 2013 15:53

Hur skulle livet vara utan djur??!

Jag skulle aldrig vilja leva utan djur, det skulle ju vara fruktansvärt tråkigt.... När man heller aldrig nånsin i hela sitt liv har levt utan djur heller, så blir man härligt van med att göra det!!   

Jag e' verkligen en äkta djurmänniska ut i fingerspetsarna å det känns så underbart när det verkligen märks att ens djur älskar en oxå!!   

Mina djur har en stor del i mitt hjärta!!   


   


 


 


   




 
 
Vilma

Vilma

2 augusti 2013 20:27

Dina kaniner ser VERKLIGEN ut att ha det bra! :)

För ungefär 2-3 veckor sedan hade jag 5 kaniner. En av dom var 2 år, en var 4-5 år och dom andra tre var födda i samma kull så dom tre var 1 år.

Vi skulle med den äldsta kaninen till veterinären, och man vill ju alltid att dom ska vara lite extra fina. Så mamma borstade honom lite. Och då såg hon att han hade massa vita grejer i pälsen. Så då åkte vi dit av två orsaker (Det där vita i pälsen, och hans tänder som typ hade snurrat sig och allt möjligt). Dom tog lite av det vita och ungefär 3 dagar senare tror jag att det var, så fick vi svar på vad det var. Det var mjällkvalster. Och jag märkte att två av dom typ slutade att gå ut (vi hade dom lösa i källaren och på dagen var dom på hela gården). Och två styckna tappade nästan all päls på öronen. Och alla gick ner i vikt, jätte mycket. Och en av dom tappade jätte mycket päls över hela kroppen. Med mer.

Jag bestämde mig för att avliva dom. För det här var mina tre alternativ:

-Göra en behandling på dom och ha alla i en varsin bur inne i huset. Det gick ju inte för dom hade ju varit typ fria hela sitt liv.

-Sanera (eller vad det nu heter) hela källaren och göra dubbel så mycket jobb jag gör just nu. Alltså typ dammsuga och sånt jätte mycket. Och det skulle jag aldrig orka.

-Eller avliva dom. Så jag avlivade dom.

Dom här tre dagarna sen innan dagen dom skulle avlivas så var det hur jobbigt som helst. Att bara gå ner i källaren och veta att deras liv snart är över. Att jag sedan aldrig skulle se dom igen. Fast jag var på skara sommarland två dagar med en kompis eftersom jag inte ville vara hemma.


Varför jag berättar detta på en kommentar på just din blogg var för att du skickade en kommentar till min och tyckte att jag kunde skicka in en "liten" kommentar till din.

http://vilmalovehorses.bloggplatsen.se

Medusa Corsfeldt

2 augusti 2013 20:42

Oh ja, de e' väldigt bortskämda, så man märker att de mår himla bra!! (A) :)

Det lät inte så himla kul du!! :( Jag förstår sorgen.
Om du hade bott närmare å hade velat/fått, så hade du/ni kunnat få en kaninunge av mig sen i September när ungarna kan lämna sin mamma... :)

 
Vilma

Vilma

2 augusti 2013 22:59

mmm, men tack för tanken :)

http://vilmalovehorses.bloggplatsen.se

Medusa Corsfeldt

3 augusti 2013 01:37

Lugnt!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Medusa Corsfeldt - 13 juli 2016 13:32

Hej på er!!!     Nu är det nästan två år sedan jag bloggade sist och det har hänt väldigt mycket sen dess. Men jag får fortfarande än idag frågor om varför jag inte bloggar längre eller om jag inte kan börja igen. Så tänkte skriva lite info här.....

Av Medusa Corsfeldt - 11 september 2014 22:03


Helt galet hur mycket man kan älska ett djur alltså!!! Helt underbart.    Min lilla Shelby!!!      ...

Av Medusa Corsfeldt - 12 augusti 2014 22:21


Detta e' nog världens sötaste sko!!!!!!!!!!!       

Av Medusa Corsfeldt - 12 augusti 2014 16:56


Nu e' jag så fruktansvärt trött på detta att jag bara måste få skriva av mig lite... Nämner ingen adress lr namn,, men de som känner mig eller kanske t.o.m vet vilken äckelperson detta e',, de vet helt enkelt vad jag snackar om......   I lägenh...

Av Medusa Corsfeldt - 9 augusti 2014 23:02


Det e' väldigt bra att städa i gamla lådor å skåp för att sedan sortera gammal post...... Så hittar man lite pengar å massa lotter att skrapa!! Sånt man hade glömt bort att man hade,, det blir som nya presenter.... Kul ju!!        ...

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards