mustangmedusa

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Medusa Corsfeldt - 13 november 2012 20:17

Nu ikväll tillbringade jag en stund i stallet med våra små ponnisar, ryktade dem, gosade å gav dem mat såklart. Riktigt mysigt!!   

Men sen gjorde jag nåt jag inte har gjort på 1 å ½ år, d.v.s sen innan min häst dog....

Jag va länge i sadelkammaren å kollade igenom alla hennes gamla saker. Mkt av det luktade fortfarande häst, min häst, min vita skönhet   

Tillslut kändes det som att jag plågade mig själv genom att sitta där å lukta å kolla på allt. Fick ju alla minnen tbx å man ville bara sitta å gråta, men jag klarade mig undan från att göra det faktiskt, konstigt nog. Jag har ju gått vidare, men ibland blir det ju att allt kmr tbx igen å då blir det att ma blir såhär nedstämd ett tag.

Men livet går ju upp å ner för alla nästa   n hela tiden å ibland utan anledning oxå. 

En häst e' ju så mkt mer än en häst. Dessutom e' det mkt "större" att ha en häst än nåt annat djur. Alla som har häst lr har haft vet vad jag menar.... 

Jag kmr alltid att ha ett hål nånstans i min kropp som kom när hon dog. Ett hål av sorg å saknad. 

Men jag lever vidare för hennes skull å det känns bra. Hon va ju ändå allvarligt sjuk när hon va tvungen att avlivas, dessutom hade hon ju blivit gammal, så då kunde hon inte lida genom att fortsätta leva.

Hon har det bra nu   


  

Klippte bort en bit av hennes man å svans innan hon dog. Hon va finast å kmr alltid att va det, även att hon inte finns längre.....

Har ju en minnes-vägg tillägnad henne i sadelkammaren nu   


The Queen of Meadow Green is Medusa

14/4/1988 - 4/7/2011

 

 


Av Medusa Corsfeldt - 13 november 2012 16:20

Dessa låtar nördas typ alltid i bilen, för de e' så jäkla sköna å får bilen att vibrera sådär härligt!!! Älskar dunk i bilar assoh....  

Finns såklart mkt flera låtar som spelas flitigt, men måste nog säga att dessa e' favoriter!!   



Denna låt har en bra å rolig text tkr jag å jag antar att den passar många, om ni förstår vad jag menar?!!!!   



Typ alla måste ju ha hört denna iafal!!! Man kan inte ens sitta still till denna låt när man kör bilen, utan man måste bara dansa....   


Heartbeats   


Av Medusa Corsfeldt - 13 november 2012 15:04

Idag e' det kallt ute!! Men man går ju ändå ut för att få frisk luft. Lekte lite med hästarna å tog några bilder, men man ser ju att det e' tråkigt ljus nu när vinterna snart har kmt. Mkt roligare å finare att ta bilder på sommaren. Men ändå!!    

Vid jul å nyår tkr jag att det kan va snö, men annars föredrar jag alltid att ha sommar.... 


  Musse tkr inte om kameror, så han försökte gå iväg vid varje bild, men här fick jag iafal en någelunda bra, där alla hästarna syns iafal!!   


Goblin å Roxette!! Fårskallar syns oxå....   


 

Galopp i full fart bara för att man har lite godis....   


Jag har knappt brytt mig om dessa hästar sen min egen dog förra sommaren. Har tkt att det e' jobbigt att va ute i stallet å allt. Det kmr jag ju alltid att tka mer lr mindre. Fast jag har ju vant mig nu typ å hälsar på ponnyerna ibland. Värre att va i sadelkammaren där alla hennes grejjer fortfarande hänger å ligger kvar. Tänk så mkt man hade!! Skulle kunna sälja massa saker som inte ens hann bli använda innan hon dog.... Men det får man se hur det blir med den saken...


Det e' väldigt jobbigt att förlora nån som i stort sett va hela ens liv....

Jag saknar att rida på riktigt, det var så himla roligt å underbart på min häst, eftersom hon alltid va bäst!! Jag har ridit på Goblin 3 ggr å nån gg på Roxette å en gg på en annan häst efter min pålles död, men det har inte vart samma sak, eftersom de e' så små om man jämför med hur stor min häst va. Menmen.... Inget å göra åt. Allt e' ju bara härliga minnen    

 

R.I.P


 

Våra nya kaniner förresten...... Blev ju en dålig bild med blixten, men va ju tvungen att ha den,e ftersom det va ganska mörkt!!    Kakan å Kexet heter dem,, jag vet dock inte vem som e' vem..... xd Brorsan Emil döpte dem. 

Av Medusa Corsfeldt - 13 november 2012 01:52

Bryan Adams låtar kan man aldrig tröttna på, för han e' så genialisk å hans låtar e' så himla härligt underbara, så man kan knappt tro det!!! Hans röst säger jag bara. Damn, så man får gåshud av att höra honom sjunga!!!

I Augusti var jag ju på konsert med honom i Linköping å det va fantastiskt på alla vis. Min första konsert jag har vart på å så hade jag turen att just se honom. Upplevelse som bara den!!   

Det spelar ingen roll hur gammal han blir lr hur gammal jag blir, för Bryan kmr ändå va den bästa artisten som nånsin har fötts... Jag har lyssnat på hans låtar i massa år å det går ju aldrig att sluta lyssna på honom. 

Denna man kmr bli en legend.... 




     

 

                                Vem har inte hört denna legendariska låt liksom?? Så jäkla bra e' den   





Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards