mustangmedusa

Alla inlägg under december 2011

Av Medusa Corsfeldt - 28 december 2011 23:29

  Mimmi & Lilla My   


Detta e' mina två älskade katter som jag har haft sen jag var nio år, alltså halva mitt liv!! Så underbara..  

 Ska låta er se en bildbomb, för jag har så många bilder på dem å de älskar att vara med på kort ;) Hihih...


                       

       

 

                          



 

       

Av Medusa Corsfeldt - 28 december 2011 18:08

  En av de många sakerna som jag fick i julklapp var ett pussel med 500 bitar!! :)  Jag började med byggandet på juldagskvällen å det tog säkert en halvtimme att bygga enbart ramen......


   Typ lite mer än 3 timmar senare var jag färdig!! ;)   Grrrrrrymt vackert!! :D

Av Medusa Corsfeldt - 28 december 2011 17:15

Dessa skor dök upp på internet nånstans å jag vill ha dem!!!! Hittar inte sidan igen :'(  (sparade bara bilderna) Köp dem åt mig!! Jag gör vad som helst........ (A)



    MUSTANG

Av Medusa Corsfeldt - 28 december 2011 16:29

Om jag hade fått den frågan före ett år sen, å flera år tbx, så hade svaret vart väldigt lätt å samma varje gg..... Min underbara häst!! Jag fick henne den 19:de Januari 2007 å det var nog den underbaraste dagen i mitt liv då. Världens bästa häst!!! Jag var världens lyckligaste å väldigt många var himla avundssjuka på mig. Det skulle jag oxå helt klart ha vart om nån annan hade haft den hästen!! Den finaste hästen genom tiderna å som nånsin kmr att finnas!!


Men i somras, då vändes världen upp å ner.... Den fjärde juli 2011, avlivades hon, för hon blev allvarligt sjuk å hade dessutom blivit hela 23 år gammal. Å eftersom hon var ett Svenskt Halvblod, så skulle hon inte ha blivit så mkt äldre tyvärr!!  
En del av mig, en ganska stor del i kroppen av mig försvann/dog bort å kvar kmr det alltid att finnas ett svart hål,, så länge jag lever kmr det hålet att vara kvar. Jag skulle aldrig nånsin kunna lr ens vilja skaffa en ny häst, för ingen skulle kunna ersätta den jag hade, den bästa av alla föralltid!!! 
Hon hette Medusa å df e' det så att jag vill heta det, som ett minne av henne å dessutom för att det namnet e' väldigt coolt å fint!! Hennes fullständiga namn var dock The queen of Meadow Green is Medusa, fast man sa ju bara Medusa oftast... Hon var en helt vit å glänsande häst. I solen såg hon ut som en diamant; så vacker. Saknar henne så gud in i helvete faktist!! De första månaderna efter hennes död var fruktansvärt svåra å det gick inte att se en bild lr nåt alls som hade med henne att göra, utan att man började gråta!! Fast nu har det gått en tid å jag har lärt mig att leva med det. Ibland kan jag dock få sånadär minnen tbx å då kan man inte hålla tbx gråten....
Jag älskar denna underbara bild :')  (dock hade hon rullat sig å var lite skitig,, heheh) 


Jag minns den tiden då jag sa att jag skulle dö om hon dog. Men nu kan jag df säga att jag lever för henne. Jag fortsätter leva mitt liv för hennes skull......   

 

Ni får tka jag e' töntig, korkad lr vafan ni vill, men det skiter jag fullständigt i!! Jag e' bara ärlig å så vet jag att jag förövrigt e' fruktansvärt cool!! Sååååååååååååe....



 

 


Av Medusa Corsfeldt - 28 december 2011 13:17

Nu har jag skaffat blogg!!! :)  *Observera att jag skriver exakt vad jag vill å hur jag vill....*
Dock vet jag inte varför, för det finns inte direkt nån anledning på så vis.... Men jag bara kände för det, eftersom det faktist händer mkt i mitt liv som jag vill skriva ner om ibland.

Jag förväntar mig inte heller att få många läsare, utan jag gör detta mest på skoj och för att ha nåt att göra ibland. Å för att jag tkr om att skriva av mig liksom. Jag kmr inte direkt följa ett slags tema i bloggen, utan jag kmr skriva både som en dagbok å även fakta å även när man bara känner för att typ visa saker lr dela med sig av nåt kul.... ;)

Förr hade jag en annan blogg, men jag tog bort den efter ett halvår, för jag orkade inte ha kvar den å ibland glömde jag bara att uppdatera, även att det hade hänt stora å roliga saker. Fast Nu ska jag ta tag i bloggandet igen å så får man ju se vart det leder... ;)  


Jag kanske ska börja att berätta om mig själv, ifall nån som inte känner mig eller vet vem jag e', skulle vilja läsa detta å sen följa min blogg....

Hur ska ja börja?! Mjo, jag heter egentligen Elin, men jag kallas Medusa å jag vill bli kallad för det. Har länge tänkt mkt på att döpa om mig till det, fast det kmr jag nog tyvärr aldrig göra..... Menmen, jag kallas iafal det!!

Jag är 18 å ett halvt år, dvs att ja fyller år den 27:de juni 1993 ;) Å så e' ja 163 cm lång. x) 
Jag bor med min familj (vi e' 5 syskon,, jag e' äldst+ mamma å pappa) i ett stooort hus på våran stora gård. :)  Vi har tre hästar, massa får (har inte räknat, men inte över 20 st vet ja iafal), en hund, två kaniner å så har jag två egna katter. 
Jag går sista året på Barn & Fritidsprogrammet i lilla halvtråkiga Åtvidaberg.... Egentligen skulle jag ha gått nåt fordonsprogram nån annanstans, fast såklart upptäckte jag det för sent (i våras), så df får jag gå klart det jag går, för man vill jue inte gå om två år liksom!! :P 

Ibland jobbar jag som fotomodell för olika agenturer å det skulle kanske kunna bli som ett framtida deltidsjobb. :)
Jag har haft körkort i flera månader å det e' nog fan det bästa som finns, speciellt då man har en egen bil!! :D


Ni kanske undrar vf det står Mustang före Medusa i mitt bloggnamn..!? Då ska jag tala om för er att det e' för att jag totalt älskar Mustanger, bilen Mustang alltså!! De bilarna e' så fruktansvärt å grymt snygga att jag dör av lycka varje gg jag ser en (A). De e' så coola, så speciella, så fina å så grymt heta!!! Det kmr jag alltid att tka å har alltid tkt oxå........ Jag ska såklart äga en sån inom en inte allt för lång framtid, heheh. :)  Tills dess så har jag min kära Mitsubishi L200 Pick up å den duger gott å väl tills jag har Mustangen... Den e' helt underbar att köra!! :)


Det var lite fakta om mig, i nästa inlägg ska jag berätta mer lr om nåt helt annat. Det märks!! ;) 


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!! Kul att du har hittat hit!! :D
Snabbfakta om mig kommer här:
Namn: Medusa
Födelsedag: 27 juni 1993
Bor: Åtvidaberg
Jobb: Som fotomodell
Egna djur: Katter & kaniner. Hade häst förr...
Undrar du nåt, så e' det bara att fråga!! :D

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är roligast & intressantast att läsa & titta på i en blogg??
 Djur
 Mode/skönhet
 Roligheter
 Fakta
 Tips
 Tankar
 Film
 Musik
 Böcker
 Mat
 Spelar ingen roll, bara det e' massa bilder
 Spelar ingen roll, bara det e' massa att läsa
 Annat (skriv då vad du tycker)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken

För kära osvenska läsare

Besöksstatistik

MustangMedusaPics

         

       

 

 

 

 

       

 

 

 

   

      

                         

Kloka ord:

*Man kan aldrig tycka om alla, men man kan däremot alltid acceptera/respektera alla. Om de nu förtjänar det....*

 

*Behandla andra som du själv vill bli behandlad tillbaka av dem. Med andra ord: behandla andra som de behandlar dig...*

 

*Var dig själv. Alltid!!* 

Puss & kram skumbanan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards